Фейсбук-сторінка Кремінської міської ВА

Національна веб-платформа центрів надання адміністративних послуг

Асоціація міст України

Пульс - онлайн платформа для збору відгуку від бізнесу про взаємодію з державою

Інформація (100)

Майже кожна людина є власником об’єкта нерухомого майна (квартири, житлового чи садового будинку, земельної ділянки та ін..)

Трапляються випадки, коли правовстановлюючі документи на вказані об’єкти нерухомого майна втрачаються.

Виникає питання – як підтвердити своє право власності на об’єкт нерухомого майна?

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 затверджено Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Пунктом 53 цього Порядку встановлено механізм державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 року у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно.

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на земельну ділянку, на об’єкт нерухомого майна у таких випадках відбувається з використанням відомостей Державного земельного кадастру або Реєстру прав власності на нерухоме майно, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, та паперових носіїв інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації) з обов’язковим зазначенням у Державному реєстрі прав власності про втрату, пошкодження чи зіпсування відповідного документа.

Крім того, державному реєстратору може надаватися копія втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акту, свідоцтва про право власності на нерухоме майно тільки у разі наявності у заявника такої копії.

Отже, якщо власник нерухомого майна з якоїсь причини не має документів про право власності, але це право було зареєстроване у Державному земельному кадастрі чи в Реєстрі прав власності – тоді немає жодних підстав для відмови власнику у поновленні його прав власності на об’єкти нерухомого майна.

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Понеділок, 23 вересня 2019 11:04

Спадщина: що потрібно знати

Особи, які вперше виступають в ролі потенційних спадкоємців часто зіштовхуються з низкою питань, які виникають при оформленні документів та встановленні, здавалося б, очевидних фактів. В результаті спадкування стає складним та тривалим процесом переходу майна від померлих осіб до їхніх спадкоємців.

 

Право на спадкування мають особи, визначені у заповіті. У разі відсутності заповіту, визнання його недійсним, неприйняття спадщини або відмови від її прийняття спадкоємцями за заповітом, а також у разі неохоплення заповітом усієї спадщини спадкування здійснюється відповідно до чинного законодавства. Цивільний кодекс України визначає черговість спадкування. В межах однієї черги майно розподіляється порівну між усіма спадкоємцями. У випадку, коли спадкоємці попередньої черги відсутні, право спадкування переходить до наступної черги.

 

Черговість спадкування

До першої черги спадкоємців належать діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки.

Друга черга спадкоємців за законом – це рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері.

Спадкоємцями третьої черги відповідно до законодавства є рідні дядько та тітка спадкодавця. Варто зазначити, що племінники не належать до спадкоємців за законом жодної з черг, а спадкують за правом представлення як і діти рідного дядька та тітки, тобто двоюрідні брати та сестри спадкодавця.

Четверта черга спадкоємців – це особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім’єю не менш як п’ять років до часу відкриття спадщини.

До п’ятої черги спадкоємців належать всі інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно, при цьому родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права спадкування родичів подальшого ступеня. Також у п’яту чергу спадкоємців включають утриманців спадкодавця, які не були членами його сім’ї.

 

Процедура отримання спадщини

Відкриття спадщини, перше звернення спадкоємця

Для прийняття спадщини законом встановлений строк 6 місяців від дня смерті спадкодавця. Однак, для того, щоб правильно реалізувати своє право, особі потрібно знати куди саме звертатися з заявою про прийняття спадщини.

 

Так, спадкова справа ведеться нотаріусом або, залежно від місцевості, виконавчими органами сільських, селищних рад. Якщо за останнім місцем проживання особи діють декілька нотаріусів, то правом вибору фактично наділений той зі спадкоємців, хто першим звернеться з заявою.

Особі, яка бажає звернутися першою до нотаріуса необхідно мати при собі наступні документи:

-Свідоцтво про смерть спадкодавця;

-Документ, що підтверджує останнє місце проживання померлої особи (довідка житлово-експлуатаційної організації, довідка правління житлово-будівельного кооперативу про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця; запис у будинковій книзі про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця, довідка адресного бюро, довідка райвійськкомату про те, що спадкодавець до призову на військову службу проживав за відповідною адресою).

  1. Подання заяви про прийняття/відмову в прийнятті спадщини

Особи, які хочуть прийняти спадщину, повинні звернутися з відповідною заявою до нотаріуса за місцем відкриття спадщини.

 Обов’язок звернення не поширюється:

на осіб-спадкоємців, які постійно проживали разом зі спадкодавцем на час відкриття спадщини (на момент смерті). Такі особи приймають спадщину автоматично, якщо тільки не подали заяву про відмову від спадщини. Доказ спільного проживання – відмітка в паспорті про місце проживання, довідка житлово-експлуатаційної організації, правління житлово-будівельного кооперативу, відповідного органу місцевого самоврядування про те, що спадкоємець на день смерті спадкодавця проживав разом із цим спадкодавцем;

на малолітніх, неповнолітніх, недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежено. Вони також вважаються такими, що прийняли спадщину автоматично, якщо від неї не відмовились.

Однак, навіть у наведених вище винятках ми рекомендуємо все ж звернутися до нотаріуса з заявою про прийняття спадщини, адже склад осіб-спадкоємців не завжди може бути коректно визначений нотаріусом. Звернення із заявою до нотаріуса убезпечить зазначених осіб від необхідності захищати своє право в судовому порядку.

 

Заява про прийняття спадщини або відмову від неї подається особисто, або ж може надсилатись поштою з нотаріальним засвідченням справжності підпису особи на заяві та може бути відкликана протягом 6 місяців з дня відкриття спадщини. У разі пропуску строку подання заяви особа може звернутись до інших спадкоємців щодо надання письмової згоди на прийняття спадщини нею (обов’язковою є письмова згода всіх спадкоємців, які прийняли спадщину). В іншому випадку необхідно звернутися до суду для визначення додаткового строку на прийняття спадщини, і лише після позитивного рішення суду подати до нотаріуса заяву про прийняття спадщини.

 

Право на відмову від спадщини може бути здійснене в абсолютній формі, або із зазначенням особи, на користь якої відмовляються. При цьому, відмовитись від своєї частки спадкодавець може на користь будь-кого зі спадкоємців, незалежно від черги.

 

Особливості прийняття спадщини щодо нерухомого майна

У випадку, якщо до переліку майна, яке передається в спадок, входить нерухомість, спадкоємці зобов’язані звернутися до нотаріуса протягом 6 місяців з дня відкриття спадщини з заявою про видачу свідоцтва про право на спадщину. Відповідний документ видається на ім’я кожного зі спадкоємців, які прийняли спадщину в межах своєї черги через 6 місяців з дня смерті особи.

 

Для того, щоб у встановленому законом порядку зареєструвати нерухоме майно, спадкоємцям необхідно надати документи, що посвідчують право власності на майно. За відсутності вказаних документів особі доведеться звернутися до суду.

 

Відділ «Кремінське бюро правової допомоги» Сєвєродонецького МЦ знадання безоплатної вторинної правової допомоги

Місто Кремінна, площа Красна, буд. 20,

Телефон для справок: 0502277463, 0994624684

З 22 червня 2018 року діє нова редакція Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141(далі — Порядок).

Порядком визначено, що невід’ємною архівною складовою частиною Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Державний реєстр прав) є Реєстр прав власності на нерухоме майно, Єдиний реєстр заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державний реєстр іпотек.

Відомості невід’ємної архівної складової частини Державного реєстру прав використовуються державним реєстратором під час проведення державної реєстрації прав для встановлення наявності (відсутності) записів про державну реєстрацію прав, їх обтяжень, у тому числі з метою їх перенесення до Державного реєстру прав та погашення у випадках, передбачених цим Порядком.

Пунктом 45 Порядку встановлено, що у разі державної реєстрації прав, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 р. в архівній складовій частині Державного реєстру прав, після внесення до Державного реєстру прав відомостей щодо права власності, перенесення з архівної складової частини Державного реєстру прав до Державного реєстру прав записів про інше речове право, про обтяження речового права, державний реєстратор проставляє у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та/або Державному реєстрі іпотек відмітку про погашення такого запису.

Правила цього пункту в частині проставлення відмітки про погашення запису в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та/або Державному реєстрі іпотек застосовуються також у разі, коли така державна реєстрація вже проведена в Державному реєстрі прав без проставлення відповідної відмітки під час проведення наступних реєстраційних дій щодо відповідного об’єкта нерухомого майна за умови належної ідентифікації такого об’єкта у відповідних реєстрах або у разі відсутності необхідності проведення реєстраційних дій — за заявою про внесення змін до записів Державного реєстру прав.

Таку заяву може подати також особа, записи про яку в Реєстрі прав власності на нерухоме майно залишилися без проставлення відмітки про погашення, або її спадкоємці (правонаступники).

Що стосується строку, протягом якого вносяться зміни до записів Державного реєстру прав, то він не перевищує одного робочого дня з дня реєстрації відповідної заяви у Державному реєстрі прав.

Також заявник має сплатити адміністративний збір (у 2019 році - 30 гривень).

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

З 23 липня 2019 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 599 “Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України”. Зазначеною постановою в новій редакції викладено Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно далі — (Порядок).

Порядок визначає умови, підстави та процедуру надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) про зареєстровані речові права, обтяження речових прав, об’єкти та суб’єктів таких прав/обтяжень (далі -зареєстровані речові права) та про осіб, що отримували інформацію з Державного реєстру прав (далі - користувачі інформації), права та обов’язки суб’єктів, що є учасниками зазначеної процедури.

Нагадаємо, що інформація про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державного реєстрі прав, є відкритою, загальнодоступною та платною. Інформація з Державного реєстру прав надається  у паперовій та електронній формі.

Інформація з Державного реєстру прав формується державним реєстратором прав на нерухоме майно або уповноваженою особою фронт-офісу або помічником нотаріуса за зверненням особи, яка бажає отримати інформацію та зазначеними особою параметрами пошуку щодо об’єкта нерухомого майна . Пошук відомостей про зареєстровані речові права здійснюється за одним або декількома з таких ідентифікаторів:

щодо об’єкта нерухомого майна:
- реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна;
- кадастровий номер земельної ділянки;
- адреса об’єкта нерухомого майна;

щодо суб’єкта речового права, обтяження - фізичної особи:
- прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові;
- номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
- номер та за наявності серія документа, що посвідчує таку особу;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;

щодо суб’єкта речового права, обтяження - юридичної особи:
- повне найменування юридичної особи;
- ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ.

Інформація з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права містить актуальні на дату та час її надання відомості про зареєстровані речові права або деталізовану інформацію що містить відомості про набуття, зміну і припинення речових прав на нерухоме майно, їх обтяжень у хронологічному порядку.

Для ознайомлення особи за зазначеними нею параметрами пошуку щодо суб’єкта речового права, обтяження з використанням програмних засобів ведення Державного реєстру прав формуються перелік записів про об’єкти нерухомого майна із зазначенням їх адрес чи (щодо земельних ділянок) кадастрових номерів або повідомлення про відсутність інформації за зазначеними особою параметрами пошуку. Після ознайомлення з відповідним переліком особа може отримати окремо щодо кожного з об’єктів нерухомого майна, що міститься в ньому, інформацію з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права або інформацію про зареєстровані речові права в цілому щодо суб’єкта речового права.

За надання інформації з Державного реєстру прав, справляється адміністративний збір встановлений статтею 34 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” .   

У разі обрання особою варіанта отримання інформації з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права в цілому щодо суб’єкта речового права, обтяження адміністративний збір справляється в установленому законом розмірі з розрахунку за кожні 25 сторінок інформації. Інформація з Державного реєстру прав, сформована надавачем інформації з Державного реєстру прав за допомогою програмних засобів ведення Реєстру, зберігається в ньому в електронній формі.

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

З червня 2019 року Міністерством юстиції України запроваджено нову послугу, яка дозволяє зареєструвати громадську організацію зі статусом юридичної особи онлайн. Ця послуга доступна на порталі електронних сервісів "Он-лайн будинок юстиції" за посиланням https://online.minjust.gov.ua.

Послуга значно полегшує державну реєстрацію створення громадських організацій зі статусом юридичної особи та є доступною у будь якому регіоні України за наявності доступу до мережі Інтернет і електронного цифрового підпису засновників такої громадської організації.

Електронна послуга стане корисною для всіх, хто бажає зареєструвати громадську організацію, не виходячи з дому або офісу.

У персональному кабінеті на порталі електронних сервісів "Он-лайн будинок юстиції" заявник формує заяву в електронній формі та долучає до неї документи для державної реєстрації, що передбачені частиною першою статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Після підписання документів електронним цифровим підписом вказані документи стають доступними державному реєстратору для прийняття відповідного рішення.

Ключова особливість послуги полягає в тому, що відтепер засновники громадської організації, перебуваючи у різних місцях, можуть підписувати документи дистанційно, що додає чималої зручності особам, які проживають у різних містах України або тимчасово перебувають за її межами. Після підпису всіма засновниками документи автоматично надсилаються суб'єкту державної реєстрації.

При розгляді заяви державним реєстратором, заявнику відправляється повідомлення на електронну адресу, а також відображається актуальний стан розгляду заяви у персональному кабінеті користувача на порталі "Он-лайн будинок юстиції".

Контактний номер телефону Головного територіального управління юстиції у Луганській області з питань державної реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.

Отримати консультацію можливо також за допомогою он-лайн чату з питань державної реєстрації громадських формувань за посиланням: https://lugjust.gov.ua/gf-chat/.

 

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств» від 10.07.2018 р. № 2497-VIII (далі – Закон № 2497) внесено зміни до Закону України «Про фермерське господарство», а саме доповнено статтею 81, яка має назву «Особливості створення та діяльності сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи». 

Так, сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Договір про створення сімейного фермерського господарства укладається фізичною особою спільно з членами її сім'ї в письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.

Декларація про створення сімейного фермерського господарства (у разі одноосібного ведення такого господарства) складається фізичною особою самостійно в письмовій формі.

Головою сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи є член сім'ї, визначений договором (декларацією) про створення сімейного фермерського господарства, який реєструється як фізична особа - підприємець.

Після укладання (складання) договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства голова сімейного фермерського господарства має зареєструватися як фізична особа - підприємець або зареєструвати зміни до відомостей про фізичну особу - підприємця в порядку, встановленому законом.

Від імені сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи має право виступати голова цього господарства або уповноважений ним у встановленому цивільним законодавством порядку один із членів господарства.

Умови договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства визначають:

а) найменування, місцезнаходження (адресу) господарства, мету та види його діяльності;
б) порядок прийняття рішень та координації спільної діяльності членів господарства;
в) правовий режим спільного майна членів господарства;
г) порядок покриття витрат та розподілу результатів (прибутку або збитків) діяльності господарства між його членами;
ґ) порядок вступу до господарства та виходу з нього;
д) трудові відносини членів господарства;
е) прізвище, ім'я та по батькові членів господарства, ступінь їх родинного зв'язку, паспортні дані та реєстраційні номери облікових карток платників податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, реєстраційні номери облікових карток платників податків не зазначаються);
є) інші положення, що не суперечать чинному законодавству.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.04.2019 року №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.04.2019 за №438/33409 затверджено Типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства. Наказ набув чинності з дня його оприлюднення, а саме з 14 травня 2019 року (опублікований в Офіційному віснику України №36 від 14.05.2019).

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

При створенні громадської організації постає питання визначення найменування майбутньої громадської організації. Засновникам необхідно визначитись з найменуванням громадської організації на етапі її створення, враховуючи, що діючим законодавством встановлено, що найменування громадської організації не повинно бути тотожним найменуванню інших зареєстрованих громадських організацій.

І в такому випадку електронний сервіс Он-лайн будинок юстиції допоможе вирішити проблему з визначенням найменування громадської організації та перевірити чи не зареєстрована вже така громадська організація.

Для того, щоб потрапити до Он-лайн будинку юстиції, необхідно в пошуковій системі мережі Інтернет задати пошук "Он-лайн будинок юстиції" та перейти за відповідним посиланням або одразу перейти за посиланням https://online.minjust.gov.ua.

Потрапивши на головну сторінку Он-лайн будинку юстиції обрати розділ "Інформація з реєстрів" та натиснути "Перейти".

В розділі "Інформація з реєстрів", пересуваючи курсор "миші", обрати розділ "Організації, об'єднання, формування" і в переліку реєстрів, що відкрився можна перевірити, чи зареєстрована вже така громадська організація, за допомогою двох реєстрів - "Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та "Реєстр громадських об'єднань".

Користування пошуками в зазначених реєстрах просте та зрозуміле.

Так, перейшовши до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у полі "Оберіть необхідний пункт критерію пошуку" необхідно поставити позначку "Юридична особа" та ввести повне найменування громадської організації, наприклад "Громадська організація "Сонечко", натиснути "Шукати" та, пройшовши перевірку "reCAPTCHA", отримати результати пошуку. Якщо громадська організація з таким найменуванням знайдена – засновникам необхідно визначатися з новим найменуванням громадської організації. Якщо під час пошуку така організація не знайдена, то найменування може бути використане для громадської організації. Звертаємо увагу, що в зазначеному реєстрі поки що можливо перевірити найменування громадської організації лише із статусом юридичної особи.

Перейшовши до Реєстру громадських об'єднань у полі "Найменування громадського об'єднання" необхідно ввести повне найменування громадської організації, наприклад "Громадська організація "Сонечко", натиснути "Enter" на клавіатурі або "Пошук" і отримати результати пошуку. І знову - якщо громадська організація з таким найменуванням знайдена, то засновникам необхідно визначатися з новим найменуванням громадської організації. Якщо не знайдена – найменування може бути використане для новоствореної громадської організації. В цьому реєстрі можливо перевірити найменування громадської організації як із статусом юридичної особи так і без статусу юридичної особи.

Контактний номер телефону Головного територіального управління юстиції у Луганській області з питань державної реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.

Отримати консультацію можливо також за допомогою он-лайн чату з питань державної реєстрації громадських формувань за посиланням: https://lugjust.gov.ua/gf-chat/.

Структурні утворення політичних партій можуть здійснювати свою діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу.

Про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, повідомляється суб’єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10-денний строк з дня їх утворення.

Для державної реєстрації структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи, подаються такі документи:

  1. заява про державну реєстрацію створення юридичної особи, форми 1, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5 “Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”, зареєстрован в Міністерстві юстиції України 18.11.2016 за № 1500/29630 (із змінами);
  2. відомості про керівні органи структурного утворення політичної партії (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти структурне утворення політичної партії для здійснення реєстраційних дій (ім’я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
  3. примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу установчих зборів (конференції) про утворення структурного утворення політичної партії, невід’ємною частиною якого є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах (конференції).

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації структурного утворення політичної партії, здійснюється не пізніше 10 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

Державна реєстрація структурних утворень політичних партій здійснюється безкоштовно.

Суб'єктом державної реєстрації структурних утворень політичних партій у Луганській області є Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Контактні номери телефонів Головного територіального управління юстиції у Луганській області з питань реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.

Отримати консультацію можливо також за допомогою он-лайн чату з питань державної реєстрації громадських формувань за посиланням: https://lugjust.gov.ua/gf-chat/ .

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами відрізняється в залежності від того, чи перебуває земельна ділянка в користуванні громадянина на початок її приватизації.

Заява подається, якщо земельна ділянка перебуває у його користуванні громадянина, в інших випадках подається клопотання.

У клопотанні (заяві) зазначаються цільове призначення земельної ділянки, її орієнтовні розміри (в межах норм безоплатної приватизації) та місце розташування..

До заяви додаються технічні матеріали та документи, що підтверджують розмір земельної ділянки. Такими документами можуть бути, зокрема, документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою, матеріали інвентаризації.

До клопотання додаються:
графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);
погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб);
документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені статтею 118 Земельного кодексу України.

Проте з метою підтвердження особи заявника, а також наявності в нього певних пільг рекомендується також подати копію: документа, що посвідчує особу (наприклад, паспорта громадянина України); довідки про присвоєння ідентифікаційного коду; документ що підтверджує право на пільги при отриманні земельних ділянок (наприклад, посвідчення учасника бойових дій).

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельної ділянки, яка перебуває у користуванні громадянина, приймається у місячний строк.

Клопотання також розглядається у місячний строк, у наслідок чого приймається рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову у наданні такого дозволу (мотивовану).

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Державна політика України у сфері місцевого самоврядування спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади – тобто передачу від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності. В основу цієї політики закладено положення Європейської хартії місцевого самоврядування та найкращі світові стандарти суспільних відносин у цій сфері.

З метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах законодавства може прийняти статут відповідної територіальної громади.

Державна реєстрація статутів територіальних громад та статутів об’єднаних територіальних громад Луганської області здійснюється Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області.

Умови та порядок державної реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст визначається Положенням про державну реєстрацію статутів територіальних громад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1150 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад" (із змінами) (далі – Положення).

Згідно з пунктом 1-1. Положення прийняття та видача документів здійснюється через центри надання адміністративних послуг Луганської області.

Для державної реєстрації, разом із заявою встановленого Положенням зразка, подаються:
 статут територіальної громади села, селища, міста у двох примірниках;
 рішення представницького органу місцевого самоврядування про затвердження статуту;
 протокол пленарного засідання представницького органу місцевого самоврядування, на якому прийнято рішення про реєстрацію статуту.

Документи, що подаються для реєстрації статуту, мають бути оформлені відповідно до вимог законодавства та Положення.

Заява про державну реєстрацію статуту розглядається в місячний термін.

За результатами розгляду заяви приймається рішення про державну реєстрацію статуту або відмову в його реєстрації.

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Main Menu

Kremins'ka TG