Фейсбук-сторінка Кремінської міської ВА

Національна веб-платформа центрів надання адміністративних послуг

Асоціація міст України

Інформація (93)

До уваги суб'єктів державної реєстрації!

Діючим законодавством України встановлено особливості ведення реєстраційних справ у паперовій формі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, місцезнаходженням/місцем проживання яких є населені пункти, в яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення в Луганській області.

Перелік таких населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення".

За загальним правилом, встановленим Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи – підприємця.

Якщо місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи або фізичної особи-підприємця є населений пункт, який входить до вищезазначеного переліку, то ведення реєстраційних справ у паперовій формі таких юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, забезпечує Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків).

У зв'язку з вищенаведеним, звертаємо увагу суб'єктів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на необхідності, у разі проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням/місцем проживання  яких є населені пункти, в яких органи державної  влади  тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії  зіткнення  в Луганській області, надсилати після проведення реєстраційних дій такі документи у паперовій формі до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), за адресою у Луганській області: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Єгорова, будинок 22, як до суб'єкта ведення реєстраційних справ у паперовій формі вищезазначених юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Отримати консультацію можна за телефонами: 0645242216, 0953624202.

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків), з метою зниження ризиків інфікування гострою респіраторною інфекцією COVID-19, як громадян так і працівників Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) нагадує, що громадські формування можуть подати документи для державної реєстрації не лише звернувшись особисто до суб'єкта державної реєстрації або центру надання адміністративних послуг, а і надіслати поштою, що значно зменшує ризик інфікування та захворювання.

Документи для проведення державної реєстрації громадських формувань у Луганській області необхідно надсилати за адресою – 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд.22.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання документів поштовим відправленням, підпис заявника на відповідній формі заяви засвідчується нотаріально!

Окрім того, стануть у нагоді послуги Онлайн будинку юстиції, за посиланням https://online.minjust.gov.ua, за допомогою якого можна перевірити тотожність найменування громадської організації, новоствореній громадській організації зі статусом юридичної особи подати документи для проведення попередньої правової експертизи документів, а також подати документи онлайн для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи.

Звертаємо увагу, що у разі користування послугами Онлайн будинку юстиції та подачі документів для державної реєстрації громадської організації зі статусом юридичної особи, засновникам громадської організації необхідно мати електронний цифровий підпис!

Якщо є необхідність в отриманні консультації з питань державної реєстрації громадських формувань пропонуємо скористатися онлайн чатом з питань державної реєстрації громадських формувань за посиланням https://kharkivobljust.gov.ua/online-chat-gf/ або звернутись по телефонам 0645242216, 0953624202.

Скориставшись одним з наведених вище способів подачі документів для державної реєстрації або способів отримання консультації можна знизити ризики захворювання та розповсюдження інфекції!

У разі крайньої потреби візиту, просимо максимально дотримуватися санітарно-епідеміологічних правил, встановлених та впроваджених МОЗ України на період карантину.

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!!

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)

Діюче програмне забезпечення порталу електронних сервісів Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) надає можливість юридичній особі отримати виписку та установчі документи (у разі державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи) за результатами проведеної реєстраційної дії.

Так, отримати виписку і установчі документи юридичній особі можна або скориставшись прямим посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents (варіант 1) або Онлайн будинком юстиції за посиланням https://online.minjust.gov.ua (варіант 2).

Звертаємо увагу, що у першому та другому варіанті необхідно мати код доступу до результатів надання адміністративної послуги кількістю від 6 до 12 символів (далі – Код доступу), який генерується в автоматичному режимі та розміщується поруч з реєстраційним номером справи на описі документів, один примірник якого залишається у заявника після подачі документів.

У першому варіанті, скориставшись посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents, необхідно обрати на відкритій веб-сторінці поле "Результат надання адміністративних послуг", у графі "Код доступу*" ввести Код доступу з опису документів і далі натиснути "Перевірити".

У другому варіанті, скориставшись Онлайн будинком юстиції за посиланням https://online.minjust.gov.ua, необхідно перейти до розділу "ІНФОРМАЦІЯ З РЕЄСТРІВ", обрати "ОРГАНІЗАЦІЇ, ОБ’ЄДНАННЯ, ФОРМУВАННЯ" і у переліку реєстрів вибрати "Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Далі, на відкритій веб-сторінці, обрати поле "Результат надання адміністративних послуг", у графі "Код доступу*" ввести Код доступу з опису документів і далі натиснути "Перевірити".

В обох варіантах, після проведення всіх вищезазначених дій, необхідно пройти спеціальний тест системи reCAPTCHA і далі з'являться відомості про результат надання адміністративної послуги, інформація про найменування юридичної особи, проведену реєстраційну дію, дату дії, а також документи, які можна завантажити – виписку та у разі державної реєстрації створення або державної реєстрації змін до установчих документів, також, установчий документ юридичної особи.

Для завантаження документів, необхідно натиснути на "Завантажити документ".

Звертаємо увагу, що завантажені файли можуть містити в собі декілька сторінок установчого документу юридичної особи.

Контактні номери телефонів відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 0645242216, 0953624202.

 

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)

П'ятниця, 08 травня 2020 10:20

До уваги громадських об'єднань!

28 квітня 2020 року набув чинності Закон України від 06 грудня 2019 року 361-IX "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", яким внесені зміни до низки нормативно-правових актів, у тому числі і до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (далі – Закон про реєстрацію) та запроваджено деякі новели у сфері державної реєстрації.

Згідно з пунктом четвертим розділу Х Закону України від 06 грудня 2019 року 361-IX "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності цим Законом, подають державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.

Однією з новел є внесення змін до статті 9 Закону про реєстрацію та виключення громадських об'єднань з переліку юридичних осіб, відомості про кінцевих бенефіціарних власників яких не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Також, статтю 17 Закону про реєстрацію доповнено новими нормами та зобов'язано заявника для проведення певних реєстраційних дій (реєстраційні дії, для проведення яких подається заява) надавати державному реєстратору такі документи для встановлення відомостей про кінцевого бенефіціарного власника:

- структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

- витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

- нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.

Згідно із частиною 24 статті 17 Закону про реєстрацію форма та зміст структури власності встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, за погодженням з Міністерством юстиції України.

Разом з тим, станом на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, яким затверджена форма та зміст структури власності. У зв'язку з чим до дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності юридичної особи, подання державному реєстратору такого документу як структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства, не вимагається.

Про прийняття нормативно-правового акту, яким буде затверджена форма та зміст структури власності, Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків) поінформує на власному вебсайті (https://kharkivobljust.gov.ua/) та в інших засобах масової інформації.

Нагадуємо, що згідно з пунктом 1 частини 7 статті 23 Закону України "Про громадські об'єднання" громадські об’єднання зобов’язані, серед іншого, зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), засновників, керівників, членів керівних органів та довірених осіб громадського об’єднання, а також надавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом.

Також, слід зазначити, що несвоєчасне подання державному реєстратору передбаченої Законом про реєстрацію інформації про кінцевого бенефіціарного власника або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника є адміністративним правопорушенням, та тягне за собою накладення штрафу на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Додаткову інформацію можна отримати звернувшись до відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі – Відділ) – 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, номери телефонів – 0953624202, 0645242216 або за допомогою онлайн чату для громадських формувань за посиланням: https://kharkivobljust.gov.ua/online-chat-gf/.

Також, на сторінці Відділу у мережі Фейсбук за посиланням https://www.facebook.com/Відділ-державної-реєстрації-ДЗМІ-та-гром-формувань-у-Луганській-області-1044361669100972 постійно розміщується цікава інформація, інформація про порядок державної реєстрації громадських формувань та новини у сфері державної реєстрації громадських формувань.

 

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків)

Середа, 01 квітня 2020 09:50

Про "Портал Дія"

Loading...

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків) повідомляє, що Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (із змінами) встановлено розмір адміністративного збору, що справляється за державну реєстрацію.

Так, адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії та округлюються до найближчих 10 гривень.

З 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу встановлено у розмірі 2102 гривень.

Відповідно, розмір адміністративного збору у сфері державної реєстрації громадських формувань у 2020 році становить:

- 150 грн. — за державну реєстрацію територіального осередку творчої спілки та регіональної (місцевої) творчої спілки;
- 130 грн. — за державну реєстрацію, організації роботодавців, об'єднання організації роботодавців;
- 630 грн. — за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою. Якщо відповідно до частини четвертої статті 25 Закону про реєстрацію певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір адміністративного збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількість таких осіб;
- 210 грн. — за державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об'єднання.

Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію громадських об'єднань та структурних утворень політичних партій що не мають статусу юридичної особи.

Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про професійні спілки, їх організації або об'єднання.

Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу — підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із законами.

Контактні номери телефону відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з питань державної реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків) повідомляє, що Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (із змінами) встановлено строки розгляду документів, поданих для державної реєстрації громадських формувань.

Так, розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій у сфері державної реєстрації громадських формувань, здійснюється у такі строки:

- щодо творчої спілки, місцевого осередку творчої спілки - не пізніше 30 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо постійно діючого третейського суду - не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо структурного утворення політичної партії - не пізніше 10 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо первинного осередку політичної партії - протягом одного робочого дня з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо професійної спілки, її організації або об’єднання, організації роботодавців, її об’єднання – не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо громадського об’єднання, місцевого осередку громадського об’єднання із статусом юридичної особи - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;
- щодо громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи, - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо творчої спілки, місцевого осередку творчої спілки, професійної спілки, її організації або об’єднання, організації роботодавців, її об’єднання, громадського об’єднання, місцевого осередку громадського об’єднання із статусом юридичної особи може бути продовжений суб’єктом державної реєстрації за необхідності, але не більше ніж на 15 робочих днів.

Державна реєстрація може проводитися у скорочені строки. Підстави, порядок та розмір плати за проведення державної реєстрації у скорочені строки встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1133 “Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у скорочені строки”.

Контактні номери телефону відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з питань державної реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.

Громадське об’єднання, яке має намір здійснювати діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу, підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", протягом 60 днів з дня проведення установчих зборів.

Для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи подаються наступні документи:

заява про державну реєстрацію створення юридичної особи, форма 1 (форма заяви затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 №3268/5 "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2016 року за №1500/29630, із змінами);

заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника;

документ, що підтверджує створення громадської організації – протокол установчих зборів засновників. Невід'ємною частиною протоколу установчих зборів є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах;

статут громадської організації (прошитий пронумерований та підписаний засновниками громадської організації);

відомості про керівні органи громадської організації (прізвище, ім'я по батькові, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);

відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадську організацію для здійснення реєстраційних дій (прізвище, ім'я по батькові, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку).

Документи для державної реєстрації створення громадської організації із статусом юридичної особи можна подати до:

Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків). У Луганській області - до відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків);

центрів надання адміністративних послуг, з якими Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Харків) підписано угоди про співробітництво у сфері державної реєстрації громадських формувань.

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації створення громадської організації - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

Однією з підстав для зупинення розгляду документів, встановлених пунктом 7 частини першої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", є подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Для уникнення таких обставин та своєчасного повідомлення суб'єкта державної реєстрації про зміни до відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) нагадує строки та терміни, що встановлені діючим законодавством, в межах яких громадським формуванням необхідно звернутись до суб'єкта державної реєстрації:

- протягом 60 днів з дня прийняття відповідного рішення – для громадського об'єднання;

- 10-денний строк після прийняття відповідного рішення – для політичної партії, структурного утворення політичної партії передбаченого статутом політичної партії;

- 60-денний термін – для організації роботодавців, об’єднання організацій роботодавців;

- 60-денний строк – для творчої спілки, територіального осередку творчої спілки;

- протягом 15 днів – для постійно діючого третейського суду, у разі внесення змін до Положення про постійно діючий третейський суд та/або регламенту третейського суду або списку третейських суддів постійно діючого третейського суду.

Державну реєстрацію громадських формувань, місцезнаходженням яких є населені пункти Луганської області, здійснює Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).

Подати документи та отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань можна звернувшись до відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) за адресою – Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова 22, або отримати консультацію за телефонами - 0953624202, 0645242216.

Також, документи для державної реєстрації можна також подати через центри надання адміністративних послуг у Луганській області, що забезпечують прийом та видачу документів у сфері державної реєстрації громадських формувань.

Майже кожна людина є власником об’єкта нерухомого майна (квартири, житлового чи садового будинку, земельної ділянки та ін..)

Трапляються випадки, коли правовстановлюючі документи на вказані об’єкти нерухомого майна втрачаються.

Виникає питання – як підтвердити своє право власності на об’єкт нерухомого майна?

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 затверджено Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Пунктом 53 цього Порядку встановлено механізм державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 року у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно.

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на земельну ділянку, на об’єкт нерухомого майна у таких випадках відбувається з використанням відомостей Державного земельного кадастру або Реєстру прав власності на нерухоме майно, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, та паперових носіїв інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації) з обов’язковим зазначенням у Державному реєстрі прав власності про втрату, пошкодження чи зіпсування відповідного документа.

Крім того, державному реєстратору може надаватися копія втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акту, свідоцтва про право власності на нерухоме майно тільки у разі наявності у заявника такої копії.

Отже, якщо власник нерухомого майна з якоїсь причини не має документів про право власності, але це право було зареєстроване у Державному земельному кадастрі чи в Реєстрі прав власності – тоді немає жодних підстав для відмови власнику у поновленні його прав власності на об’єкти нерухомого майна.

Головне територіальне управління юстиції у Луганській області

Понеділок, 23 вересня 2019 11:04

Спадщина: що потрібно знати

Особи, які вперше виступають в ролі потенційних спадкоємців часто зіштовхуються з низкою питань, які виникають при оформленні документів та встановленні, здавалося б, очевидних фактів. В результаті спадкування стає складним та тривалим процесом переходу майна від померлих осіб до їхніх спадкоємців.

 

Право на спадкування мають особи, визначені у заповіті. У разі відсутності заповіту, визнання його недійсним, неприйняття спадщини або відмови від її прийняття спадкоємцями за заповітом, а також у разі неохоплення заповітом усієї спадщини спадкування здійснюється відповідно до чинного законодавства. Цивільний кодекс України визначає черговість спадкування. В межах однієї черги майно розподіляється порівну між усіма спадкоємцями. У випадку, коли спадкоємці попередньої черги відсутні, право спадкування переходить до наступної черги.

 

Черговість спадкування

До першої черги спадкоємців належать діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки.

Друга черга спадкоємців за законом – це рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері.

Спадкоємцями третьої черги відповідно до законодавства є рідні дядько та тітка спадкодавця. Варто зазначити, що племінники не належать до спадкоємців за законом жодної з черг, а спадкують за правом представлення як і діти рідного дядька та тітки, тобто двоюрідні брати та сестри спадкодавця.

Четверта черга спадкоємців – це особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім’єю не менш як п’ять років до часу відкриття спадщини.

До п’ятої черги спадкоємців належать всі інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно, при цьому родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права спадкування родичів подальшого ступеня. Також у п’яту чергу спадкоємців включають утриманців спадкодавця, які не були членами його сім’ї.

 

Процедура отримання спадщини

Відкриття спадщини, перше звернення спадкоємця

Для прийняття спадщини законом встановлений строк 6 місяців від дня смерті спадкодавця. Однак, для того, щоб правильно реалізувати своє право, особі потрібно знати куди саме звертатися з заявою про прийняття спадщини.

 

Так, спадкова справа ведеться нотаріусом або, залежно від місцевості, виконавчими органами сільських, селищних рад. Якщо за останнім місцем проживання особи діють декілька нотаріусів, то правом вибору фактично наділений той зі спадкоємців, хто першим звернеться з заявою.

Особі, яка бажає звернутися першою до нотаріуса необхідно мати при собі наступні документи:

-Свідоцтво про смерть спадкодавця;

-Документ, що підтверджує останнє місце проживання померлої особи (довідка житлово-експлуатаційної організації, довідка правління житлово-будівельного кооперативу про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця; запис у будинковій книзі про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця, довідка адресного бюро, довідка райвійськкомату про те, що спадкодавець до призову на військову службу проживав за відповідною адресою).

  1. Подання заяви про прийняття/відмову в прийнятті спадщини

Особи, які хочуть прийняти спадщину, повинні звернутися з відповідною заявою до нотаріуса за місцем відкриття спадщини.

 Обов’язок звернення не поширюється:

на осіб-спадкоємців, які постійно проживали разом зі спадкодавцем на час відкриття спадщини (на момент смерті). Такі особи приймають спадщину автоматично, якщо тільки не подали заяву про відмову від спадщини. Доказ спільного проживання – відмітка в паспорті про місце проживання, довідка житлово-експлуатаційної організації, правління житлово-будівельного кооперативу, відповідного органу місцевого самоврядування про те, що спадкоємець на день смерті спадкодавця проживав разом із цим спадкодавцем;

на малолітніх, неповнолітніх, недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежено. Вони також вважаються такими, що прийняли спадщину автоматично, якщо від неї не відмовились.

Однак, навіть у наведених вище винятках ми рекомендуємо все ж звернутися до нотаріуса з заявою про прийняття спадщини, адже склад осіб-спадкоємців не завжди може бути коректно визначений нотаріусом. Звернення із заявою до нотаріуса убезпечить зазначених осіб від необхідності захищати своє право в судовому порядку.

 

Заява про прийняття спадщини або відмову від неї подається особисто, або ж може надсилатись поштою з нотаріальним засвідченням справжності підпису особи на заяві та може бути відкликана протягом 6 місяців з дня відкриття спадщини. У разі пропуску строку подання заяви особа може звернутись до інших спадкоємців щодо надання письмової згоди на прийняття спадщини нею (обов’язковою є письмова згода всіх спадкоємців, які прийняли спадщину). В іншому випадку необхідно звернутися до суду для визначення додаткового строку на прийняття спадщини, і лише після позитивного рішення суду подати до нотаріуса заяву про прийняття спадщини.

 

Право на відмову від спадщини може бути здійснене в абсолютній формі, або із зазначенням особи, на користь якої відмовляються. При цьому, відмовитись від своєї частки спадкодавець може на користь будь-кого зі спадкоємців, незалежно від черги.

 

Особливості прийняття спадщини щодо нерухомого майна

У випадку, якщо до переліку майна, яке передається в спадок, входить нерухомість, спадкоємці зобов’язані звернутися до нотаріуса протягом 6 місяців з дня відкриття спадщини з заявою про видачу свідоцтва про право на спадщину. Відповідний документ видається на ім’я кожного зі спадкоємців, які прийняли спадщину в межах своєї черги через 6 місяців з дня смерті особи.

 

Для того, щоб у встановленому законом порядку зареєструвати нерухоме майно, спадкоємцям необхідно надати документи, що посвідчують право власності на майно. За відсутності вказаних документів особі доведеться звернутися до суду.

 

Відділ «Кремінське бюро правової допомоги» Сєвєродонецького МЦ знадання безоплатної вторинної правової допомоги

Місто Кремінна, площа Красна, буд. 20,

Телефон для справок: 0502277463, 0994624684

Main Menu

Kremins'ka TG
NY Kremins'ka TG