Фейсбук-сторінка Кремінської міської ради

BUS Довідка. Кремінна
Зеленая Кременная. Фотографии природы

План місцевого економічного розвитку

Асоціація міст України

Захист прав споживачів

Захист прав споживачів (8)

Законом України від 1 липня 2021 року № 1603-IX внесено зміни до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді.

Так, Статтю 7 зазначеного Закону доповнено частинами десятою - дванадцятою такого змісту:

«10. Суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника.
У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку.

11. На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів.

На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

12. Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів визначається Кабінетом Міністрів України».

Зміни набули чинності 25.07.2021. З повним текстом Закону можна ознайомитися на сайті Верховної Ради в розділі «Законодавство» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1603-20#n2.

Найкраще відмовтеся від споживання дикорослих грибів, як від продукту взагалі, а споживайте штучно вирощені печериці, гливи, купуючи їх в магазинах. Не купуйте гриби на стихійних ринках чи у продавців на автошляхах. Безпечніше купувати гриби на стаціонарних ринках, де вони проходять відповідний контроль.

Якщо все ж відправились до лісу збирати гриби, то обов'язково врахуйте таке:

  • ніколи не кладіть у кошик грибів, яких не знаєте; остерігайтеся пластинчатих грибів;
  • не збирайте старих, перезрілих або дуже молодих грибів, у яких нечітко виражені морфологічні ознаки, а також тих, що ростуть поблизу швидкісних трас чи на радіаційно забруднених територіях;
  • під час посухи грибів краще не брати взагалі. У спекотну погоду змінюється обмін речовин в організмі гриба, він втрачає воду, накопичує токсини;
  • уважно перевірте зібрані гриби перед тим, як починати готувати страву або робити заготівлі.
  • не вживайте сирих грибів.

Відібрані гриби спочатку промийте та відваріть декілька разів у підсоленій воді (не менше трьох раз) протягом 30 хвилин. Готові страви з грибів зберігайте на холоді в емальованому посуді, але не більше доби.

Гриби - не дитяча їжа, тому не давайте грибних страв малолітнім дітям. Не можна вживати грибів вагітним та жінкам, що годують груддю.

Ніколи не застосовуйте «домашніх» методів визначення отруйності грибів з використанням цибулини або срібних ложок - вони помилкові. Срібло темніє від взаємодії з амінокислотами, які є й у їстівних, і в отруйних грибах, а колір цибулі змінюється під впливом ферменту тирозинази, який також міститься в усіх грибах. Якщо після споживання грибів почуваєтесь погано чи помітили нездорові ознаки у своїх близьких (нудота, блювота, головний біль, галюцинації, біль у животі):

  • Негайно викликайте "швидку допомогу". До її приїзду промийте шлунок 1-2 л розчину марганцівки або сольового розчину, можна зробити очисну клізму. Пийте багато рідини.
  • Навіть при полегшенні стану обов'язково зверніться до найближчої лікувальної установи.
  • Недоїдених грибів не викидайте. Їх аналіз допоможе лікарям швидше визначити вид отрути, яка потрапила в організм.

Не займайтеся самолікуванням! Бо чим більше токсинів потрапить у кров, тим важчим буде перебіг отруєння.

Інформація за матеріалами сайту:
http://www.consumer.gov.ua/

Незважаючи на численні інформаційні статті в засобах масової інформації стовно застережень під час оформлення покупок через мережу Інтернет, споживачі знову і знову стикаються з тими ж проблемами: відсутність чеків, накладних, договорів або гарантійних талонів при отриманні покупки.

Нечесні підприємці-продавці користуються неуважністю споживачів під час оформлення покупок «он-лайн» та низьким рівнем обізнаності покупців в сфері електронної торгівлі.

Звісно, купувати товари «он-лайн» дуже зручно. Покупець має можливість спокійно, не поспішаючи ознайомитись з товаром, його споживчими властивостями, визначитись з покупкою. Але, інколи сподівання не виправдовуються, отриманий товар виявляється неякісним, платіжний документ відсутній, а отримана річ виявляється зовсім іншою, ніж на сайті в Інтернеті.

Так що потрібно знати, щоб унеможливити виникнення подібних ситуацій?

По-перше, необхідно хоча б поверхнево ознайомитись з законодавчою базою, яка регулює правові відносини у сфері електронної комерції під час вчинення електронних правочинів: Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, Законами України «Про захист прав споживачів», «Про рекламу», «Про електронну комерцію», до речі, останнім визначено основні поняття в сфері електронної комерції, отже:
електронна торгівля – це господарська діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із використанням інформаційно-телекомунікаційних систем;
електронний договір - домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов’язків та оформлена в електронній формі;
інтернет-магазин - засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину.

З чого ж почати та на що потрібно звернути увагу під час виявлення наміру придбати товар через Інтернет? Відповідно до ч.2 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів» перед укладенням договору купівлі-продажу на відстані, зокрема через Інтернет, продавець повинен надати споживачеві інформацію про:
- найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
- основні характеристики продукції;
- ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
- гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;
- інші умови поставки або виконання договору;
- мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
- вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
- період прийняття пропозицій та претензій;
- порядок розірвання договору.

Отже, покупцю необхідно ознайомитись із зазначеною інформацією на відповідній сторінці інтернет-магазину. Наявність інформації про найменування, адресу, контакті дані є вкрай необхідною умовою, щоб споживачу було повністю зрозуміло до кого можна звернутися із вимогами, організувати належну взаємодію в разі виникнення будь-яких ситуацій, особливо, пов’язаних із якістю товару.

Більшість інтернет-магазинів проблем із зазначенням найменування не мають (на будь-якому сайті є назва магазину), а от власну адресу наважуються оприлюднити далеко не всі підприємці. Не часто можна зустріти і інформацію щодо періоду прийняття пропозицій, порядку прийняття претензій стосовно якості товару та порядку розірвання договору.

Стосовно гарантійних зобов’язань, то переважно на всі товари, придбані в інтернет-магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах (при цьому необхідно разом з чеком на товар отримати і гарантійний талон).

Що ж робити, якщо придбаний товар виявився неякісним? Факт несправності не є підставою для повернення товару (за винятком випадків, коли несправність виявлена в момент передачі товару). Право на ремонт у клієнта зберігається в будь - якому випадку, так само як і право на повернення товару, який ремонту не підлягає. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», несправний товар повинен бути доставлений в сервісний центр, де його зобов’язані дослідити і усунути несправності. У разі виявлення істотних недоліків товару, в тому числі його повної несправності, яка виникла з вини виробника, покупець має право вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми. Після отримання висновку сервісного центру про те, що пристрій не підлягає ремонту або тривалість робіт сервісу перевищить 14 днів, товар можна повернути в інтернет-магазин.

Отже, запам’ятайте, перед укладенням договору продавець зобов’язаний надати споживачеві інформацію про найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензій; основні характеристики продукції; ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати; гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції.

Якщо сайт продавця замість конкретної адреси вказує, що претензії споживачів спрямовуються на абонентську скриню – то, з таким продавцем краще не зв’язуватися, адже знайти суб’єкта господарювання навряд чи вдасться. А документом, який підтверджує факт покупки в інтернет-магазині, може стати лише чек або накладна з усіма необхідними реквізитами. Ну і, зрозуміло, потрібно вимагати гарантійний талон, оформлений належним чином. При відсутності названих документів про реалізацію своїх прав споживача на придбаний товар доведеться забути.

На території Луганської області державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області: м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2, тел.: (252) 6-80-15.

В Кремінський територіальній громаді з питань захисту прав споживачів (надання консультацій та розгляд звернень громадян) можна звертатись до відділу економічного аналізу та розвитку управління економіки апарату міської ради (м. Кремінна, пр-кт Дружби, 13, каб. 21) або за телефоном (06454) 2-16-40.

Всі ми є споживачами - товарів, робіт та послуг. Під час придбання, замовлення або використання продукції, так чи інакше громадяни підпадають під визначення поняття «споживач» в розумінні Закону України «Про захист прав споживачів». Цей Закон було прийнято ще у травні 1991 року, яким і до сьогодні регулюються відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлені права споживачів, а також визначено механізм їх захисту.

Кожен споживач має права: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір і право бути почутим. Ці чотири основних права було озвучено в історичному виступі американського президента Джона Кеннеді 15 березня 1961 року. Цей день став датою для відзначення Всесвітнього дня захисту прав споживачів.

Забезпечення конституційних прав громадян як споживачів на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної, своєчасної та доступної інформації про них - є одним з пріоритетних напрямів діяльності Держпродспоживслужби. На території Луганської області державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області: м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2, тел.: (252) 6-80-15.

В Кремінський територіальній громаді з питань захисту прав споживачів (надання консультацій та розгляд звернень громадян) можна звертатись до відділу економічного аналізу та розвитку управління економіки апарату міської ради (м. Кремінна, пр-кт Дружби, 13, каб. 21) або за телефоном (06454) 2-16-40.

Споживачам необхідно пам’ятати, що для оформлення звернення щодо захисту своїх прав необхідна наявність розрахункового документа, в якому засвідчується факт купівлі продукції та зазначається найменування суб’єкта господарювання, його адреса.

На сайті Кремінської міської ради створено розділ «Захист прав споживачів» в якому всі бажаючі можуть знайти корисну інформацію: посилання на законодавчі акти, що регулюють діяльність в цій сфері, зразок заяви, новини та актуальні публікації.

Кожен з нас, незалежно від статусу, віку, статі чи релігійних вподобань, має право на придбання тільки якісних товарів і послуг.

Тож, вітаємо всіх мешканців громади з цим святом та бажаємо всім впевненості у тому, що права кожного будуть захищені.

 

Відділ економічного аналізу та розвитку управління економіки
апарату Кремінської міської ради

Вже місяць, як набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (від 25 квітня 2019 року № 2704-VIII). Цією статтею визначено порядок функціонування і застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів.

Так, мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова.

Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.

На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та в разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України «Про електронну комерцію», в тому числі щодо предмета електронного договору, державною мовою.

Інформація про товари та послуги на території України надається державною мовою.

Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності надають споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою, а також доводиться до відома споживача в порядку, у спосіб та в обсязі, що визначені Законом України «Про захист прав споживачів».

В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

У разі якщо крім державної інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України «Про захист прав споживачів».

Відповідно до статті 54 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної кожна особа має право звернутися до Уповноваженого, інших органів, уповноважених здійснювати захист і контроль щодо застосування державної мови, зі скаргою про порушення вимог цього Закону та щодо усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою (https://mova-ombudsman.gov.ua).

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» при здійснені розрахунків між покупцем і продавцем під час придбання товарів з використанням торгівельних електронних ваг, споживач має право на достовірну інформацію і про результати вимірювань (перевірити міру, вагу продукції).

В умовах сьогодення, коли діє мораторій на перевірки, деякі недобросовісні підприємці використовують дешеві неякісні ваги в роздрібній торговельній мережі. Інколи використовуються несертифіковані торговельні електронні ваги, перероблені ваги без державної повірки, ваги з ознаками зовнішнього втручання, які є основним інструментом для здійснення продавцями шахрайських дій при зважуванні товарів.

Засоби вимірювальної техніки (ваги та ваговимірювальні системи), на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати, видавати з ремонту та у продаж тільки за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

Згідно з Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність», ваговимірювальна техніка підлягає повірці. Повірка засобів вимірювальної техніки - сукупність операцій, що виконуються органами державної метрологічної служби з метою визначення та підтвердження відповідності вимірювальної техніки встановленим технічними вимогами.

При випуску ваг з виробництва проводиться їх первинна повірка. Свідоцтво про первинну повірку наведено у посібнику з експлуатації. Вартість первинної повірки майже завжди включена у вартість ваг. Згідно з Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» ваги, які експлуатуються, підлягають щорічній повірці. Повірку засобів вимірювальної техніки можуть проводити органи Держстандартметрологіі.

В Луганській області такі функції покладено на Лисичанську філію ДП «Луганськстандартметрологія» Державного підприємства «Луганський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації». Адреса місцезнаходження філії: м. Лисичанськ, вул. Соборна, 21, телефони: приймальня – (06451) 7-34-72; відділ механічних вимірів – (06451) 7-28-87, моб (050) 341-93-75.

Види повірки, що здійснюються: первинна (здійснюється при виготовленні ваг); періодична (щорічна); позачергова (проводиться при втраті свідоцтва або після ремонту та порушення повірочної пломби).

Отже, придбаваючи ваговий товар, споживачі мають бути уважними, уникати зважування товару на вагах невідомого походження, які мають зовнішні пошкодження, а в разі виникнення сумнівів щодо достовірності результатів зважування товару вимагати від суб’єктів господарювання документи, які підтверджують проходження засобами вимірювання повірки та оцінки відповідності.

Підприємці, які здійснюють торгівлю з використанням торгівельних, в т.ч. електронних ваг, мають дотримуватися правил торгівлі та відмовитися від використання ваг, що не відповідають метрологічним вимогам.

У разі виникнення запитань щодо захисту своїх прав як споживача можна звертатись за консультацією до відділу економічного аналізу та розвитку Кремінської міської ради (м. Кремінна, пр-кт Дружби, 13, каб. № 21 або за телефоном 2-16-40).

Середа, 10 лютого 2021 12:53

Зразок скарги

 

 

Держпродспоживслужба України
вул. Б.Грінченка, 1, м. Київ, 01001

 

ПІП скаржника

Адреса скаржника

Контактний телефон

e-mail

 

 

 

Скарга

 

«___» __________ 20__ року мною за адресою: _____________________________, у магазині «______________________» ФОП _____________________ або (ТОВ «____________________») було придбано_________________________ вартістю ___________грн.

У період гарантійного терміну продукція втратила якість (виникли недоліки)_________________.
Звернувшись до магазину, продавець мені відмовив у проведенні гарантійного ремонту__________________ (копія звернення додається).

У зв’язку з чим, прошу розглянути мою скаргу по суті та вирішити питання щодо проведення гарантійного ремонту (повернення коштів) за товар, який не відповідає якості.

Додатки:

  • копія звернення до суб’єкта господарювання,
  • копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
  • копія технічного паспорта;
  • тощо.

 

 

Дата                                                                             Підпис 

Примітка: електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд сканованої копії та/або фотокопії.

2021 Кремінська міська рада

Please publish modules in offcanvas position.